tarafından eklendi tarafından eklendi

5.2.7 Robotun Rotası

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi kitabı basılı olarak gelmemektedir. EBA üzerinden online olarak yayınlanmıştır. Bu çerçevede güncellenen Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programı’na uygun olarak hazırlanan materyaller doğrultusunda etkinlikler ve konu anlatımlarını sitemizde online olarak sunmaktayız.

Robotun Rotası

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 5. Sınıf 2. Dönem Akışı Değiştiriyorum konusu içerisinde yer alan “Robotun Rotası Çalışması” ile robotumuzu aşağıdaki hedeflere ulaştıracak akış şemalarını çizelim.

Robotun Rotası

Robotun Rotası

Akış şemalarını algoritmamızın adımlarını tanımlamak için kullandık. Şimdi de bir aracı/nesneyi istediğimiz yere göndermek için nasıl bir akış şemaları hazırlayabileceğimize bakalım. Bu aslında bilgisayarda karşılaştığımız pek çok oyun ve animasyonun da temelini oluşturuyor. Şimdi şekilde yer alan aracın A noktasına ulaşması için akış şemasını oluşturalım.

Robotun Rotası Hedef A

Robotun Rotası Hedef A

Görev-1: Şimdi sizlerde benzer şeklide robotumuzu B noktasına götürecek akış şemasını oluşturalım.

Görev-2: Robotumuzun C veya D noktalarından birine gidecek kadar pili kaldığını düşünelim ve bu duruma uygun bir akış şeması oluşturalım.

Kendiniz yaptıktan sonra öğretmeninize akış şemanızı gösteriniz. Eğer çözemediyseniz;

Çözümü indirmek için TIKLAYINIZ.

Yorum Yaz