tarafından eklendi tarafından eklendi

5.2.8 Eyvah Akış Şemaları Karışmış Çalışma Kağıdı

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 5. Sınıf 2. Dönem Eyvah Akış Şemaları Karışmış konusu içerisinde yer alan “Eyvah Akış Şemaları Karışmış Çalışma Kağıdı” ile eğlenceli bir oyun oynayacağız. Aşağıdaki açıklamaları dikkatlice okuyunuz.

Eyvah Akış Şemaları Karışmış Çalışma Kağıdı

Şimdi sizlere bir çalışma kâğıdı vereceğim. Bu kâğıtta 3 farklı senaryo ve bu senaryolara ait akış şemalarının karışık parçaları var. Göreviniz yanınızdaki arkadaşınızla birlikte, senaryolara uygun akış şemalarını oluşturmak. Bunu yaparken karışık akış şemalarının olduğu kâğıttan uygun parçaları seçecek, kesecek ve defterinize yapıştıracaksınız. Sonra yapıştırdığınız bu parçaları oklarla birleştirecek ve böylece akış şemalarınızı tamamlamış olacaksınız. Yalnız önemli bir uyarı; karışık akış şemalarının olduğu çalışma kâğıdında sizi yanıltmak için konulmuş hatalı şekiller ve yanlış parçalar var. Senaryoları dikkatlice okuyun ve bu parçaları kullanmamaya çalışın.

Eyvah Akış Şemaları Karışmış Çalışma Kâğıdı

Eyvah Akış Şemaları Karışmış
Çalışma Kâğıdı

SENARYOLAR
Senaryo 1: Alperen 8. sınıfa giden bir öğrencidir. Alperen’in annesi sadece cumartesi akşamı 23.00’te uyumasına izin vermekte diğer günlerde ise 21.00’de uyumasını istemektedir. Alperen cep telefonuna uyku saatini hatırlatması için bir hatırlatıcı eklemiştir. Bu hatırlatıcının çalışmasına ait akış şemasını oluşturunuz.
Senaryo 2: Nilüfer babasıyla birlikte bindiği asansörde ‘Max. 250 kg’ yazısını okumuş ve babasına bunun ne anlama geldiğini sormuştur. Babası asansörün en fazla 250 kg yük taşıyabildiğini, asansörde 250 kg’dan fazla ağırlık olduğunda ise çalışmadığını belirtmiştir. Siz de asansörün çalışma biçimini anlatan bir akış şeması oluşturunuz.
Senaryo 3: Ahmet Bey oğlu Mert’e oynaması için bir bilgisayar oyunu almıştır. Bilgisayar oyununun üzerinde 10 yaş ve üzeri yazmaktadır. Mert 11 yaşında olduğu için oyunu bilgisayarına kurarak oynamaya başlar. Mert’in 8 yaşındaki kardeşi Efe de oyunu merak eder ve abisinin evde olmadığı bir zamanda oyunu açmak ister. Ancak oyun başlamadan önce çıkan ekranda Efe adını ve doğum tarihini yazmak zorundadır. Efe bu bilgileri girer ancak oyun bir türlü başlamaz. Sizce bilgisayar bu durum için nasıl bir akış şeması kullanmıştır?

Eyvah Akış Şemaları Karışmış Çalışma Kâğıdı Senaryolar

Eyvah Akış Şemaları Karışmış Çalışma Kâğıdı Senaryolar

Senaryolara ait çözümleri indirmek için TIKLAYINIZ.

Yorum Yaz