tarafından eklendi tarafından eklendi

Scratch 3 Kukla-Dekor-Ses Özellikleri | Ders-3

Scratch 3 Kukla-Dekor-Ses Özellikleri

Bu dersimizde Scratch 3‘ü daha derinlemesine inceleyeceğiz. Kukla ekleme, çizme, yüklemenin yanı sıra ses ve dekor ile alakalı detaylara bakacağız.

1. Scratch 3 Kukla Özellikleri

Sahnede bulunan bir kuklayı nasıl oluşturacağımızı, özelliklerini nasıl inceleyip değiştirebileceğimizi bu bölümde inceleyeceğiz.

Scratch 3 Kukla-Dekor-Ses Özellikleri Resim1 – Scratch 3 – Kuklalar BölmesiResim2 - Kukla Yön Ayarları Resim2 – Kukla Yön Ayarları

Yeni kuklalar eklediğimizde burada görünecektir. Kuklaları seçerek kodlayabilir ve özelliklerini değiştirebiliriz. Bu bölümde kuklanın adını, X-Y koordinatlarını, yönünü, büyüklüğünü ve görünüp görünmemesini ayarlayabiliriz.

Kuklanın yönünü 3 şekilde ayarlamamız mümkün. Resim2’nin alt kısmındaki ilk simge tıklanırsa kukla her yöne dönebilir. İkinci simge kuklanın sadece sağa ve sola dönüşüne izin verir. Üçüncü simge ise kuklanın yönünün sabit kalmasını sağlar.

Kukla Ekleme

Resim3 - Kukla Ekleme

Resim3 – Kukla Ekleme

Yeni bir kukla eklemek istediğimizde 4 seçenek ile karşılaşıyoruz. Bunlardan birincisi “Bir Kukla Seç” seçeneği. Bu seçenek seçildiğinde Resim4’teki kukla kütüphanesi açılır. Bu kütüphanede uygulamamıza yükleyebileceğimiz kuklalar kategoriler halinde karşımıza çıkmaktadır. Uygulamamıza eklemek için bu kütüphanedeki kuklalardan birinin üzerine tıklamamız yeterlidir.

Resim4 - Kukla Kütüphanesi

Resim4 – Kukla Kütüphanesi

İkinci seçenek ise fırça resmi olan “Çizim” seçeneği. Bu seçenek tıklandığında Resim5’deki Kostümler ekranı karşımıza gelecek. Burada kuklalarımızı çizim elemanlarını kullanarak çizebiliriz. İstersek kuklalarımıza farklı kostümler çizerek uygulamalarımızda kullanabiliriz veya hazır kostümleri seçerek kullanabiliriz. Ayrıca kamera ile alacağımız görüntüleri de kullanabiliriz.

Resim5 - Kukla Kostümler Resim5 – Kukla KostümlerResim6 - Kostüm Ekleme Resim6 – Kostüm Ekleme

Üçüncü seçeneğimiz “Sürpriz” seçeneği. Bu seçeneğe tıkladığımız zaman kukla kütüphanesinden rastgele bir kukla projemize eklenir.

Dördüncü seçenek ise “Kuklayı Yükle” seçeneği. Bu seçenek seçildiğinde bilgisayarımızdaki görsellerden birini kukla olarak projemize ekleyebiliriz.

2. Scratch 3 Dekor Özellikleri

Sahne arka plan resmi dekor olarak adlandırılır. Sahne dekorunu hazırladığımız içeriğe göre değiştirebiliriz. Örneğin tasarladığımız bir oyunun her seviyesinde farklı bir dekor kullanarak kullanıcının dikkati daha fazla çekilebilir. Dekor oluşturmak için Kukla oluşturmada kullandığımız yöntemlerin aynısı kullanılır. Resim7’de dekor eklemek için kullanılacak butonlar ve Resim8’de “Dekor Kütüphanesi” gösterilmektedir.

Resim6 - Dekor Ekleme Resim7 – Dekor EklemeResim7 - Dekor Kütüphanesi Resim8 – Dekor Kütüphanesi

 

3. Scratch 3 Ses Özellikleri

Scratch 3 ve daha önceki sürümlerde ses kütüphanesi bulunmaktadır. Ses kütüphanesinden seçeceğimiz sesleri uygulamamıza ekleyerek ses kodlarını kullanarak kontrol edebiliriz. Resim9’da ses ekleme düğmeleri gösterilmiştir.

Resim9 - Ses Ekleme

Resim9 – Ses Ekleme

Birinci seçenek “Ses Seç“e tıkladığınızda kütüphaneden seçebileceğiniz sesler görüntülenecektir. Buradan istediğiniz sesi seçerek uygulamanıza ekleyebilirsiniz.

İkinci seçenek “Kaydet” seçeneği. Bu seçeneği seçerek eğer bilgisayarınıza bağlı bir mikrofon var ise ses kaydı yaparak uygulamanızda kullanabilirsiniz.

Üçünçü seçenek yine “Sürpriz” seçeneği. Bu seçenek tıklandığında kütüphaneden rastgele bir ses projenize dahil edilir.

Dördüncü seçenek “Ses Yükle” seçeneği. Bu seçeneği tıkladığınızda bilgisayarınızdaki ses dosyalarından birini seçerek uygulamanıza ekleyebilirsiniz.

Resim10 - Ses Kütüphanesi

Resim10 – Ses Kütüphanesi

Yorum Yaz