tarafından eklendi tarafından eklendi

Scratch 3 Tahmin Et Oyunu | Ders-8

Scratch 3 Tahmin Et Oyunu

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 2. dönem konuları ağırlıklı olarak kodlama üzerine hazırlanmıştır. Elimden geldiğince her haftaya bir uygulama hazırlamaya çalışıyorum. Sizlerde kendi hayal gücünüzü kullanarak yeni projeler geliştirebilir ve paylaşabilirsiniz.

Projelerinizi scratch.mit.edu adresinden online olarak veya bilgisayarınıza indirerek offline olarak yapabilirsiniz. Nasıl indirip kuracağınız bilmiyorsanız “Scratch Nedir?” yazıma bakabilirsiniz.

Tahmin Et Oyunu

Bu dersimizde yine bir oyun yapacağız. Bu oyunumuzda sahnemizdeki kuklamız bize aklından bir sayı tuttuğunu söyleyecek ve bizim tahmin etmemizi isteyecek. Bizim girdiğimiz sayı karakterimizin tuttuğu sayı ise “Doğru Bildiniz!” diyecek ve bitirecek. Eğer girdiğimiz sayı karakterin tuttuğu sayıdan büyük ise daha küçük bir sayı girmemizi isteyecek, küçük ise daha büyük bir sayı girmemizi isteyecek.

Scratch 3 Tahmin Et Oyunu | Ders-8

Scratch 3 Tahmin Et Oyunu | Ders-8

Öncelikler değişken oluşturma konusuna biraz detaylı bakalım.


Değişken Oluşturma

Değişken (Variable): Program yazarken kullanıcıdan alınan bilgiler, hesaplama sonrası ortaya çıkan sonuç değerleri, bir kuklanın koordinat sistemindeki yeri gibi birçok bilgiyi geçici olarak bilgisayarın belleğinde saklamak gerekir. Bunun için değişkenler kullanılır.

Bir değişken oluşturduğumuzda bilgisayarın belleğinde değişken için bir alan ayrılır.
Bu alana ulaşmak için değişkenin ismini kullanırız. Bu değişkenin adını kullandığımız her yerde değişkenin değeri geçerlidir. Bir değişkene değer atamak için “=” operatörünü kullanırız. Örnek olarak sonuç değişkenine değer atamak için sonuc=5+5 ifadesi kullanılmış olsun. Bellekteki sonuc isimli kutucuğa (alana) 10 değeri aktarılır. Bir sonraki işlemde “sonuc=sonuc+10” şeklinde bir atama yapsaydık sonuc değişkeninin son değeri 20 olacaktır. Bellekteki kutucukta artık 20 değeri tutulmaktadır. 

Bu oyunumuzda değişken kullanımı önemlidir. Çünkü karakterimizin aklından tutacağı sayıyı bir değiken içinde tutmamız gerekiyor. Oyun her başladığında değişkenimiz farklı bir sonuç alacaktır. Sabit bir değer vermemiz oyunun mantığına da ters olacaktır.

Değişken oluşturmak için öncelikle Sol menüdeki kod bloklarından Değişkenler sekmesi tıklanır. Sonra “Bir Değişken Oluştur” butonuna tıklanır.

Resim2 - Scratch 3 Değiken Oluşturma

Resim2 – Scratch 3 Değişken Oluşturma

Yeni Değişken ekranında değişkenimize bir isim veriyoruz ve değişkenimizin tüm kuklalar için mi yoksa sadece seçili kukla için mi kullanılacağını seçerek “OK” tamam butonuna basıyoruz. Değişkenimizi bu şekilde oluşturmuş olduk. Ben oyunumuzda kuklanın aklından tutatacağı sayı için değişkenimin adını “Sayı” olarak girdim.

Resim3 - Scratch 3 Değişken Oluşturma

Resim3- Scratch 3 Değişken Oluşturma

Sayı değişkenimizin yanındaki kutucuk işaretli ise değişkenimiz sahnemizin sol üst köşesinde görünecektir. Fakat bu oyunumuzda kuklanın aklından tutacağı sayı bu değişken içinde olacağı için işareti kaldırmamız gerekiyor.


Değişkenimizi oluşturduktan sonra artık kuklamızı kodlayabiliriz.

Resim4 - Scratch 3 Tahmin Et Oyunu

Resim4 – Scratch 3 Tahmin Et Oyunu

  1. satırda sayı değişkenimizin içine 1 ile 100 arasında rastgele bir sayı ataması yapıyoruz. Bu sayı kuklamızın aklından tuttuğu sayı olacak.
  2. satırda kuklanın tuttuğu sayı ile bizim tahmin ettiğimiz cevap eşit olana kadar bir döngü oluşturuyoruz.
  3. satırda kuklamız “Aklımdan 1 ile 100 arasında bir sayı tuttum tahmin et!” diye soruyor ve bekliyor.
  4. satırda girilen cevap sayıdan küçük ise “Daha büyük bir sayı girmelisin!” cevabı alıyoruz.
  5. satırda cevabımız sayıdan büyük ise “Daha küçük bir sayı girmelisin!” cevabı alıyoruz.
  6. satırda ise döngümüz bittikten sonra yani sayı ile cevap birbirine eşit olduğunda “Tebrikler Bildin! Tuttuğum sayı …” diyerek oyunumuz bitiyor.

Yaptığınız çalışmaları scratch sitesinde sınıfınıza ait stüdyoya kaydetmeyi unutmayınız. İyi çalışmalar.

 

Yorum Yaz