tarafından eklendi tarafından eklendi

Scratch 3 Yön Tuşları ile Kontrol | Ders-6

Scratch 3 Yön Tuşları ile Kontrol

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 2. dönem konuları ağırlıklı olarak kodlama üzerine hazırlanmıştır. Elimden geldiğince her haftaya bir uygulama hazırlamaya çalışıyorum. Sizlerde kendi hayal gücünüzü kullanarak yeni projeler geliştirebilir ve paylaşabilirsiniz.

Projelerinizi scratch.mit.edu adresinden online olarak veya bilgisayarınıza indirerek offline olarak yapabilirsiniz. Nasıl indirip kuracağınız bilmiyorsanız “Scratch Nedir?” yazıma bakabilirsiniz.

Yön Tuşları ile Kontrol

Bu dersimizde scratch 3 ile klavyemizdeki yön tuşlarını kullanarak kuklamızı hareket ettireceğiz. Önceki örneklerde kuklalarımızı kodladık ve programımızı çalıştırdığımızda kuklalar kendi kendilerine hareket ettiler veya konuştular. Artık kendi programımız ile etkileşimde bulunmaya başlıyoruz. Bir nevi kendi oyunumuzu yapacağız.

Hazırsanız başlayalım. İlk olarak aşağıdaki gibi veya kendi istediğiniz kuklaları ekleyerek başlıyoruz.

Scratch 3 Yön Tuşları ile Kontrol | Ders-6

Resim1 – Scratch 3 – Kukla ve Dekor Ekleme

Daha önceki derslerimizde kuklanın yönü ile alakalı ayarları anlatmıştık. Buradan inceleyebilirsiniz.

Kuklanın yukarı dönmesi için “0”, Aşağı dönmesi için “180”, sola dönmesi için “-90”, sağa dönmesi için “90” yönüne yönelmesi gerekiyor. Yöneldikten sonra “10 adım git” komutu ile kuklamızı hareket ettiriyoruz. Burada dikkat ederseniz, başlama blokları Yeşil Bayrak değil bir tuşa basılınca komutu ile başlıyor. Yani yeşil bayrağa tıklasanız dahi program çalışmayacaktır.

Scratch 3 Yön Tuşları ile Kontrol | Ders-6

Resim2 – Kuklaya Ait Kodlar

Artık kuklamızı sahnede yön tuşları ile hareket ettirebiliyoruz. Kendi oyunumuzu tasarlamak adına ilk adımı attık. Sonraki derslerimizde daha detaylı çalışmalar yaparak dönem sonunda tasarladığınız oynları yine buradan paylaşacağım.

Yaptığınız çalışmaları scratch sitesinde sınıfınıza ait stüdyoya kaydetmeyi unutmayınız. İyi çalışmalar.

Yorum Yaz